A sikeres masszőr marketing 3 alapeleme

A sikeres masszőr marketing 3 alapeleme

A tartalomból:

  • A marketing átalakulóban van
  • A 3 alapelem, ami meghatározza a vendégszerzés sikerét
  • Hogyan foglal egy új vendég időpontot 2021-ben – 3 alapelem a gyakorlatban

A marketing átalakulóban van

Sokszor hallani, hogy fontos a jó marketing megléte a sikeres vállalkozás felépítéséhez, és a bevétel növeléséhez…Na igen, csak felmerül a kérdés, hogy mikből is épül fel a jó marketing?

Rengeteg stratégia, tuti tippek és eszközök érhetőek el, amiket ajánlanak, hogy érdemes használni akkor, ha sok vendéget szeretne valaki szerezni. Amit már egyre többen érezhetnek, hogy a hagyományos marketing teljes átalakuláson megy keresztül napjainkban, ami azt jelenti, hogy a régen jól bevált módszerek már nem mindig működnek, vagy jócskán vesztettek a hatékonyságukból.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy egyre könnyebben lehet elérni az embereket, viszont egyre nehezebb is megragadni a figyelmüket, mivel egyre nagyobb az úgynevezett reklámzaj.

Egyértelműen kijelenthető, hogy a hagyományos marketinget egyre inkább felváltja az online marketing, ami például magában foglalja a google-t, facebookot, instát és youtube-ot.

A 3 alapelem, ami meghatározza a vendégszerzés sikerét

A jó marketinghez vezető út első lépéseként érdemes megvizsgálni az alapfeltételeket, ami nélkül nem lehet működőképes egy masszőr vendégszerző rendszere.

A legelső pont a jelenlét kérdése, vagyis hogy hol lesz a szakember megtalálható. 2021-ben a legtöbben online keresnek a termékekre vagy szolgáltatásokra, így az online jelenlét lesz a meghatározó.

Természetesen az sem elhanyagolható szempont, hogy a fizikai szalon hol helyezkedik el, de az első kérdés, amire választ kell adni, hogy hol az interneten hol fognak rád találni, és arra, hogy miből épül fel ez az online jelenlét.

1. Online jelenlét

Nagyon fontos, hogy az online jelenlétnek az első benyomás kialakításában van hatalmas szerepe, tehát amikor egy ismeretlen érdeklődő valahol rád talál, akkor mennyire tudod elnyerni a bizalmát.

Mindig abból érdemes kiindulni, hogy ez az érdeklődő még soha nem látott Téged, és nem is ajánlottak, tehát a nulláról kell felépíteni a bizalmat.

A megfelelő online jelenlét 3 dologból épül fel, legyen ez akár facebook oldalon vagy weboldalon.  Értelemszerűen egy facebook oldalon sokkal nehezebb jól alkalmazni ezeket.

Ez a 3 dolog a látogató (célcsoport) megszólítása, betekintés engedése a kulisszák mögé, és az elégedett vendégek véleményének a megjelenítése.

Ha tudjuk, hogy kik a célcsoportunk és milyen problémáik vannak, akkor könnyen meg tudjuk szólítani őket, és sikerülhet megragadni a figyelmüket. Ez a lépés mondhatni az alapja mindennek, de mégis nagyon sokan kihagyják a tervezésből.

A betekintés a kulisszák mögé, az magáról a szakemberről szól és arról, hogyan tudja megoldani a célcsoportja problémáját, vagyis a szolgáltatásáról. Fontos leszögezni, hogy nincs szükség professzionális fotókra vagy videókra (az egyik legjobban sikerült hirdetési kampányomat egy rossz minőségben felvett videó eredményezte), inkább itt az a lényeg, hogy ne legyen igénytelen és gagyi az összhatás, és ami ennél is fontosabb, hogy ne használj stock fotókat vagy videókat, amikor magadat mutatod be egy ismeretlennek.

A rólad szóló pozitív vélemények segítik elő a legjobban a felmerülő bizalmatlanságok és bizonytalanságok kezelését, és építeni az elköteleződést. A leendő vendéged a pénzéért a legjobb szakembert szeretné választani, így fontos lesz, hogy lásson egy pozitív jövőképet, amit a hozzá hasonló elégedett vendégeid tudnak a leghitelesebben leírni neki.

2. A leendő vendégek elérése

Az online jelenlét megépítése során a legtöbben hátradőlnek, és nem igazán foglalkoznak a második kérdéssel, ami a jó marketing másik fontos mérföldköve.

Számtalanszor láttam azt, hogy van valakinek egy jó weboldala, vagy facebook oldala, de a vendégek elérése már nem fektet energiát. A legtöbbször a különbség egy sikeres és sikertelen masszőr között, hogy milyen hatékonysággal tudja elérni a közelében lévő potenciális leendő vendégeit.

Nem vagyunk egyformák, így lehetnek olyan esetek, amikor valakinek kifejezetten megnyerő a személyisége és pár hét, hónap alatt csupán ajánlások útján hatalmas vendégkört épít ki, vagy olyan ügyesen masszíroz, hogy gyorsan híre megy a környéken.

Sokaknak már az is hoz új vendégeket, hogy fent vannak facebookon, és egy jókora akcióval, amit mondjuk, egy poszt kiemeléssel meghirdetnek, bevonzanak pár embert, akik utána nem biztos, hogy foglalni fognak új időpontot. Nem vagyok az akciózás ellen, de megvan ennek a helye és a módja, úgy ahogy a poszt kiemeléseknek is. Egyébként érdemes tudni, hogy a poszt kiemelések nem alkalmasak új vendégek szerzésére hosszútávon, ennek nem ez a fő funkciója.

3. A személyes márka építése

Valószínűleg ezt a lépést alkalmazzák a legtöbben, de sajnos sokszor feleslegesen nagy hangsúlyt kap a vállalkozások elején. Erre az egyik legjobb módszer a minőségi posztok gyártása facebookon, vagy hírlevelek küldése emailben.

Elsőként tisztázzuk, hogy miért csak a harmadik alapeleme ez a jó marketingnek, és miért lesz fontos? Tegyük fel, hogy kész van a weboldalad, majd meghívtad az ismerőseidet a létrehozott facebook oldaladra, és jobb esetben összegyűlik pár 100 likeoló, akiknek már gondolhatnád, hogy érdemes lehet rendszeresen posztolni.

Ilyenkor az tapasztalható hogy jönnek sorban a like-ok, de nem igazán jönnek az időpontfoglalások, mivel nincs egy rendszer ez mögött, ami folyamatosan hozná az új érdeklődőket. A személyes márkaépítésnek és pl. a facebook posztoknak az elsődleges célja kezdetben, hogy akiknek már felkeltetted az érdeklődésüket, és elgondolkodtak azon, hogy elmenjenek-e hozzád egy masszázsra, azoknál elérd, hogy előbb utóbb foglaljanak is időpontot.

Megfigyelhető, hogy valaki rögtön foglal időpontot, más pedig akár több hét vagy hónap után szánja csak rá magát erre.  A reklámszakemberek szerint minimum 15-20 alkalommal kell érintkeznie egy leendő vásárlónak az adott márkával, mielőtt megtörténik a vásárlás.

Hogyan foglal egy vendég online 2021-ben?

Nézzünk egy konkrét példát, hogyan is foglal egy vendég időpontot online 2021-ben:

Károly egy 55 éves középkorú férfi, aki a napja nagy részét a munkahelyén az íróasztalánál tölti. Egy ideje már folyamatosan fáj a háta, és egyre inkább érik benne a gondolat, hogy el kellene látogatnia egy masszőrhöz a környékén. Nem felfrissülni szeretne, hanem konkrét megoldást szeretne a hátfájására.

Gyakran olvas, különböző tartalmú cikkeket az interneten a hátfájás ellen, és egyszer csak felugrik facebookon egy hirdetés „Megoldás a hosszan tartó hátfájásra” címmel, amire rákattint és látja, hogy ez egy masszőrnek a weboldala. Elkezdi nézegetni az oldalt, de csörög a telefonja és abba is hagyja az oldal felfedezését.

Este a számítógép előtt beírja a napközben megtalált oldal címét, és elkezdi olvasni a „Rólam részt” majd elkezdi követni a masszőr facebook oldalát.

2 nap múlva az idővonalán egy ismerős posztot lát, „Hogyan zajlik egy masszázsom címmel”, amit figyelmesen elolvas és látja, hogy ez a 2 nappal ezelőtt megtalált masszőr oldala. Itt látja meg azt is, hogy egész közel is van a masszőr szalonja az otthonához.

Károlynak elég sok munkával és családi programokkal telnek az elkövetkező napjai és teljesen ki is megy a fejéből masszázs gondolata.

Másfél hét múlva újra kínzó hátfájással kel, és eldönti, hogy megnézi milyen szolgáltatásai vannak a kinézett masszőrnek és ezek mennyibe kerülnek.  Este így is tesz és látja, hogy az 1 órás masszázs egész jónak tűnik, majd lát egy videót is a konkrét kezelésről.

Telnek a napok, de nehezen szánja rá magát arra, hogy foglaljon időpontot, mivel nagyon zűrös a hete, viszont lát egy újabb érdekes posztot szintén a kinézett masszőrtől, ami teljesen az ő hátfájására kínál megoldást, és régebbi vendég elégedett véleménye is látható, miután megszűnt a problémája a kezelések hatására.

Nem szeretne lemaradni erről a lehetőségről és külön örül annak, hogy sokáig van nyitva a szakember, így gyorsan foglal is időpontot nála.

Természetesen ez csak egy példa a sok eshetőség közül, mivel lehet, hogy valaki rögtön fog foglalni, de az is lehet, hogy csak hónapok múlva.  A lényeg, hogy a meglévő marketing rendszer képes-e egyre nagyobb bizalmat építeni az érdeklődőben, vagy valahol elakad-e a folyamat?

Ennél a példánál maradva, nem jött volna létre az időpontfoglalás:

  • ha nincs egy jó hirdetés, ami eléri Károlyt–>2. alapelem – a vendégek elérése
  • ha nincs egy jó megszólítás, ami Károly problémájáról szól–>1. alapelem – online jelenlét
  • ha nincs egy jól felépített weboldal és facebook oldal, ami elnyeri a bizalmát –>1. alapelem – online jelenlét
  • ha nincs egy folyamatos és értékteremtő kommunikáció a facebook posztokban és elégedett vendégtől vélemény, amik Károlyt átbillentették a csak érdeklődőből, időpontfoglalóra –>1. alapelem – online jelenlét, és 3. alapelem – a személyes márka építése