A 10+1 legfontosabb marketingeszköz a vendégszerzésben 2021-ben

A 10+1 legfontosabb marketingeszköz a vendégszerzésben 2021-ben

A tartalomból:

  • 2021 az egyik legjobb év a vállalkozásod beindítására
  • Sokszor nehéz kiigazodni a marketingeszközök sokaságában
  • A top 10+1 legfontosabb marketingeszköz 2021-ben
  • A marketingeszközök cél szerinti besorolása
  • Mikor érdemes használni az egyes marketingeszközöket?
  • Mi a szerepe az egyes marketingeszközöknek?
  • Melyik eszközre fordítsd a legtöbb időt, pénzt és energiát, ha még a vendégkörödet építed?
  • Miért nem jöhetnek a vendégek?

2021 az egyik legjobb év a vállalkozásod beindítására

Az elmúlt 1 év történései ellenére is hatalmas lehetősége van 2021-ben egy masszőrnek arra, hogy  meggyorsítsa a vendégkörének a létrehozását. Normál esetben pár év alatt akár marketing nélkül is elérhető, hogy egy olyan vendégkör épüljön fel, ami biztos megélhetést biztosít egy masszőrnek akár hosszú-hosszú évekre. 

Viszont egy jól felépített online marketing rendszerrel, ez az idő a töredékére csökkenthető, és akár pár hónap alatt stabil vendégkör alakítható ki. Akinek pedig az a célja, hogy folyamatosan növelni szeretné a szolgáltatásainak a minőségét, és így az árait is, ott az átlagkereset többszöröse is elérhető, ami sok esetben milliós összeg lesz.

A hatalmas lehetőség abból is adódik, hogy még mindig nagyon kevés masszőrnek van jó marketingje, viszont nagy igény van a masszázsra és ez az igény az elöregedő társadalmunkból adódóan egyre csak nőni fog, de azt is fontos látni, hogy ahogy telik az idő egyre drágábbak lesznek a hirdetések, és egyre nehezebb lesz megszerezni az emberek figyelmét, így az egyszerű stratégiák egyre jobban nem fognak működni. Ezen kívül egyre több masszőr fogja felismerni, hogy fejleszteni kell a marketingjét. Ezért kell minél előbb egy jól kidolgozott marketingrendszert megtervezni és felépíteni.

Ez az időszak azért is ritka alkalom, mivel a covid miatt nagy a bizonytalanság, és még kevesen mernek hirdetni, ami azt jelenti, hogy olcsón és könnyen lehet elérni a célcsoportodat. Az embereknek pedig ugyanúgy a mostani időszakban is fáj a háta, stresszesek a napjai, és szeretne ellazulni, feltöltődni, magyarul pénzt költeni nálad.

Sokszor nehéz kiigazodni a marketingeszközök sokaságában

Sok kezdő vállalkozónak a problémája, hogy nem tudja eldönteni, hogy hogyan kezdje el a marketingjét. Kell weboldal, facebook, instagram, élőzni is érdemes lenne és posztolni naponta…stb.

A legnagyobb probléma, hogy nehéz átlátni, hogy ezek az eszközök mennyire fontosak és pontosan milyen szerepük van a vendégszerzésben. Néhány ilyen eszközt már említettem a sikeres masszőr marketing alapeleme cikkemben, de szeretnék most egy átfogó képet adni arról, hogy mik a legfontosabb eszközök, és ezek hogyan épülnek egymásra.

2 szempont alapján szeretném csoportosítani ezeket az eszközöket:

1. Mi a célja a marketingeszköznek? Mit lehet vele elérni?

2. Mikor szükséges használni? Szükséges-e már a vállalkozás elején, vagy ez haladó eszköz, amit csak akkor kell elkezdeni, ha már az alapok rendben vannak.

A top 10+1 legfontosabb marketingeszköz 2021-ben

Lássuk akkor a teljes listát, amiket utána a fent említett szempontok szerint fogok besorolni.

1.Weboldal

2.Facebook hirdetési stratégia

3.Google ads hirdetések

4. Facebok üzleti oldal és rendszeres posztolás, poszt kiemelés

5.Google cégem (térkép)

6. Facebook zárt csoport

7. Keresőoptimalizálás (SEO)

8. Email marketing

9. Blogolás és content marketing

10. Helyi csoportokban hirdetés és/vagy posztok, cikkek megosztása

+1. Instagram

A marketingeszközök cél szerinti besorolása

1.Online jelenlét – A vállalkozás építés első lépése, az egyetlen célja, hogy megjelenj online úgy, hogy amikor rád találnak, akkor tudd magadat értékesíteni (ez az utóbbi, ami nehéz).

2.Vendégszerzés – A célja, hogy eljuttasd a szolgáltatásod iránt érdeklődőket a weboldaladra, esetleg facebook oldaladra.

3.Az érdeklődők elérése (személyes márkaépítés) – Miután rád találtak és felkeltetted az érdeklődést, a legtöbb látogató nem fog azonnal időpontot foglalni, így szükség lesz minőségi tartalommal még többször elérni őket.

Mikor érdemes használni az egyes marketingeszközöket?

A legtöbb eszköz teljesen egymásra épül, és külön-külön nem hatékonyak. Például, ha van egy jól felépített google cégem oldalad, de nincs összekötve egy weboldallal, akkor nem fog hozni érdeklődőket.

Viszont, ha van egy facebook oldalad, de nincs jól felépítve és nem is hirdetsz, akkor a posztjaidat csak kevesen fogják látni (nagyrészt az ismerőseid), vagy 1-2 odatévedt érdeklődő, de kevés új vendéget fogsz így szerezni.

Nagyon fontos, hogy egy rendszerben kell gondolkodni és inkább kevesebb eszközt alkalmazni, de azt igényesen és kihozni belőle a maximumot.

Mi a szerepe az egyes marketingeszközöknek?

1.Weboldal

2 hatalmas előnye van. Az első, hogy lépésről lépésre fel lehet építeni egy olyan értékesítő oldalt, ami kiválóan alkalmas az értékesítésre és egyben a bizalomépítésre, és ezen kívül a töredékére tudja csökkenteni a hirdetési költségeket.

A másik, hogy ez egy saját tulajdon, így nem fordulhat elő, hogy pl. a facebook letiltja a már felépített masszőr oldalt, ezzel hatalmas károkat okozva. Rengeteg ilyen történt már, amivel vállalkozások mentek tönkre. Jó tudni, hogy a facebook üzleti oldal kizárólag a facebook tulajdona.

Van még egy plusz előnye is, amit kevesen használnak ki ez pedig a már említett Google cégemmel való összekötés, amit google ads-en belül még hirdetni is lehet.

2. Facebook oldal

Ahogy azt már említettem, egy weboldal képes értékesíteni a szolgáltatásodat, a facebook oldal pedig képes meggyőzni azokat, akik még gondolkodnak azon, hogy foglaljanak-e időpontot.

Itt történik a facebook posztok segítségével a vendégek elérése és a márkaépítés is.

3. Google Cégem (google térkép)

Ez az eszköz akkor működik igazán jól, ha optimalizálva van és össze van kötve egy jó weboldallal. Ez esetben ingyen is tudja az érdeklődőket hozni. A google kereső úgy működik, hogy a kereséseknél a térkép mindig kiemelt helyen van, így aki közel van az adott szalonhoz, annak sok esetben megfog jelenni az első helyen a google keresőben. Mondjuk egy hátmasszázs keresésnél, majd a google cégem fiókjáról tovább fognak kattintani a weboldalra.

4. Facebook hirdetés

Nevezhetjük ezt a masszázs vállalkozások motorjának is. Fontos, hogy a facebook hirdetés nem azonos a posztok kiemelésével, ettől jóval bonyolultabb és jóval több lehetőség is van benne. Még egyszer szeretném hangsúlyozni, hogy a facebook hirdetés nem azonos a posztok kiemelésével, ettől jóval bonyolultabb és jóval több lehetőség is van benne. J

Ezzel az eszközzel lehet elérni a közeledben lévő leendő vendégeidet, és egy jó stratégiával akár hónapok alatt meglehet többszörözni a vendégkörödet.

5. Google ads hirdetés

A google hirdetés olyan szempontból különleges eszköz, hogy itt azokat az embereket lehet közvetlenül elérni, akik konkrétan rákeresnek a masszázsra a környékeden, és szeretnének valahol időpontot foglalni. Ehhez is szükség van egy jó weboldalra és egy jól beállított google ads hirdetési stratégiára.

Nézzük meg, hogy a masszázs keresőkifejezésekre havonta hányan szoktak rákeresni a google keresőben:

Jól látszik, hogy összesen a hátmasszázs, masszázs, talpmasszázs, masszőr és cellulit masszázs szavakra, több mint 20.000 keresés történik országszerte 1 hónapban, és a kattintási költségek 45-150 ft között alakulnak.

2021-ben bármilyen masszőr felkerülhet a google találat elejére, ezzel értékes érdeklődőket szerezve.

6. Facebook posztolás

Ez egy kiváló eszköz arra, hogy minőségi tartalommal rendszeresen megszólítsd azokat, akik még nem foglaltak nálad időpontot. Fontos, hogy néha ki kell emelni a posztjaidat, mivel hirdetés nélkül a facebook egyre kevesebb emberhez fogja eljuttatni organikusan.

7. Facebook zárt csoport

Ez egy haladó marketing eszköz, ahova a legtöbbször a törzsvendégeket érdemes meghívni, és így könnyű lesz velük a kommunikáció. Az előnye az üzleti facebook oldalhoz képest, hogy sokan fogják olvasni és nem kell külön kiemelni a posztokat.

8. Keresőoptimalizálás

Ez az érdeklődő szerzés olyan módja, amikor a weboldalad előre kerül a google találatok listáján, így hirdetés nélkül fognak rád találni azok, akik bizonyos kulcsszavakra keresnek. Ennek a hátránya, hogy nagyon drága és csak több hónap után hoz számottevő kattintásokat a weboldaladra + ha nem jó a weboldalad, akkor nem fognak foglalni nálad.

9. Email marketing

Vannak olyan piacok, ahol már olyan szinten van a marketing, hogy az értékesítéshez elsőnek fel kell iratkoztatni az embereket egy csalira, és utána emailben könnyen el lehet érni őket. Ez egy haladó technika és főként akkor érdemes használni, amikor drága szolgáltatást szeretne valaki értékesíteni.

10. Blogolás és content marketing

A blogolásban hatalmas lehetőség van, mivel ezzel lehet igazán minőségi tartalmat közölni a célcsoportoddal, és kiváló eszköz a márkaépítésre. Hatékonyabb tud lenni, mint a sima facebook posztok, de mindkettőnek más a szerepe.

11. Helyi csoportokban való hirdetés

Nem érdemes kihagyni ezt a lehetőséget, mert sokan vannak benne a lakóhelyükhöz tartozó facebook csoportban, és így könnyen el lehet érni őket.  A legjobb, ha egy előre megírt blogbejegyzést megosztunk, ami pl. a hátfájásról vagy valamilyen a célcsoport problémájáról szól, és tanácsokat írunk, hogy mit tudnak tenni ellene. A lényeg, hogy ne csak a szolgáltatásodat hirdesd, hanem adj értéket.

12. Instagram

Máshogy működik, mint a facebook és teljesen más életkorban vannak az aktív felhasználóik. Nem érdemes itt hirdetni, és inkább csak olyan szolgáltatások esetében posztolnék rendszeresen, amik a fiatalabbakat célozzák meg.

Melyik eszközre fordítsd a legtöbb időt, pénzt és energiát, ha még a vendégkörödet építed?

Első lépésben hozd létre a facebook oldaladat, ahova töltsd fel a képeidet, videóidat, bemutatkozásodat, szolgáltatásaidat, árlistádat és a szalonodról képeket, majd pár posztot. Kérd meg néhány barátodat vagy vendégedet, akiket már masszíroztál, hogy írjanak rólad véleményt. Ezután érdemes megosztani az ismerőseiddel az oldalt (ez a lépés kihagyható természetesen), és így akár szerezhetsz pár vendéget.

Második lépésként érdemes létrehozni a weboldaladat, és a google cégem fiókodat. A weboldalad a legfontosabb marketing eszközöd, így ezen nem érdemes spórolni. Vagy tanulj meg jó weboldalt készíteni (4-6 hónap alatt meglehet), vagy keress meg egy szakembert ezzel. Nem érdemes ingyenes weboldalkészítőkkel szenvedni, mert nem véletlenül ingyenesek.

Harmadik lépésként el kell érned a szalonod közelében lévő érdeklődőket, amire kezdésnek a facebook hirdetés a tökéletes megoldás. Szintén vagy érdemes ezt is kitanulni, vagy szakembert megbízni ezzel a munkával.

Negyedik lépésben posztolj rendszeresen az facebook oldaladra.

Miért nem jöhetnek a vendégek?

Bízom benne, hogy hasznosnak találtad ezt a cikket, és sikerült egy picit tisztább képet kapnod a marketingeszközök használatáról. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy mindent maguknak szeretnének megcsinálni, és így nagyon lassan, vagy egyáltalán nem jönnek az időpontfoglalások.

Az online marketing egy nehéz és összetett szakma, és nem könnyű jó weboldalt, vagy akár jó hirdetéseket készíteni, főleg akkor, ha még sosem csinálta valaki azelőtt.

Kezdetben a legtöbben ugyanazokat a hibákat követik el és sokan elkeserednek, hogy nem jó vállalkozók vagy szakemberek, pedig az esetek legnagyobb részében nem erről van szó.

Nagyon sok oka lehet annak, hogy nem jönnek az időpontfoglalások, de az okok a legtöbbször ugyanazok.