8+1 poszt ötlet, amit érdemes használnod a Facebookon + konkrét példák

8+1 poszt ötlet, amit érdemes használnod a Facebookon + konkrét példák

Ebben a cikkben a posztokkal kapcsolatos tudnivalókat járom körbe, és összegyűjtöttem azt a 8+1 poszt ötletet, amik a leginkább segítenek abban, hogy megszólítsd a követőidet, és képes legyél építeni a bizalmat a szolgáltatásaid iránt.

A tartalomból:

  • Miért egyre nehezebb elérni a követőket Facebookon?
  • Fontos, hogy egy adott közönséghez szólj
  • Mikor posztolj?
  • 8+1 poszt ötlet, amit érdemes használnod a Facebookon + konkrét példák
  • 5 hiba, amiért a posztjaid nem hozzák a várt eredményt
  • Egy program, amivel ingyen tudsz szuper képeket készíteni a posztjadhoz + oktatóvideó

Miért egyre nehezebb elérni a követőket Facebookon?

A naponta aktív Facebook felhasználók száma, 2021-ben már meghaladta a 2,5 milliárdot, így egyértelműen ez a legnagyobb közösségi oldal ahol manapság már a legtöbb embert el lehet érni. A probléma viszont, hogy egyre több cég és különböző témájú oldal is jelen van itt, és egyre nagyobb az úgynevezett kommunikációs zaj.

Egy kutatás szerint egy átlag felhasználónak több ezer új posztot kellene megnéznie bejelentkezéskor, hogy semmiről se maradjon le. Ebben benne vannak az ismerősök, a néhány híroldal, vicc, sport vagy egyéb témájú oldalak rendszeres posztjai. A Facebook-nak az az érdeke, hogy a felhasználó a lehető legjobban érezze magát és mindig a számára legrelevánsabb tartalmakat lássa.

Fontos, hogy egy adott közönséghez szólj

A reklámzaj miatt különösen fontos, hogy ismerd a célközönségedet, vagyis a követőidet és tudd, hogy milyen érdeklődési körük van, és mivel lehet megszólítani őket. Masszőrként nem a többi masszőrrel kell versenyezned, hanem a cicás videókkal, friss hírekkel és bármi olyannal, ami képes megragadni az emberek figyelmét.

Talán a legfontosabb, hogy a posztjaidnak értéket kell adniuk és az olvasóban azt az érzést kell kelteni, hogy valami pluszt kap az elolvasása után.

Mikor posztolj?

Nehéz pontosan meghatározni a megfelelő időpontot a posztolásra. Talán úgy lehetne összefoglalni, hogy az a legjobb, amikor nincs a Facebookon csúcsforgalom, és a követőid is a gép vagy telefon előtt vannak. Van egy oldalelemzések/bejegyzések menüpont, amit mindenképp ellenőrizz le, hogy a téged melyik időpontban figyelnek a leggyakrabban a követőid.

Általánosságban, amit érdemes betartani, hogy heti rendszerességgel posztolj minimum kétszer, és lehetőleg azonos időpontban, ami délelőtt 9-11 vagy este 21-23 között van, persze nyugodtan kísérletezz más időpontokkal is.

8+1 poszt ötlet, amit érdemes használnod a Facebookon + konkrét példák

Ami fontos, hogy a posztjaidnál használj saját képeket és kerüld a stock fotókat. A cél, hogy egyre jobban megismerjenek a leendő vendégeid, és ezt a legjobban azzal tudod elérni, hogy betekintést engedsz a kulisszák mögé.

1. Mutasd be a szolgáltatásaidat és azt, hogy ezek hogyan oldják meg a vendégeid problémáját

(Nézd meg az eredeti posztot)

2. Írj magadról, a hitvallásodról, a gondolataidról, amit szívesen megosztasz

(Nézd meg az eredeti posztot)
(Nézd meg az eredeti posztot)

3. Mutasd meg, hogy mit írtak/mondtak rólad a vendégeid

(Nézd meg az eredeti posztot)
(Nézd meg az eredeti posztot)

4. Segíts megoldani a követőid problémáit – adj értéket anélkül, hogy fizetnének neked!

(Nézd meg az eredeti posztot)
(Nézd meg az eredeti posztot)

5. Nyújts betekintés a hétköznapjaidba

(Nézd meg az eredeti posztot)
(Nézd meg az eredeti posztot)

6. Írj arról, hogy pontosan hogyan fogja a vendég érezni magát?

(Nézd meg az eredeti posztot)

7. Csempéssz be néha egy kis humort is a posztjaidba – persze ne vidd túlzásba

(Nézd meg az eredeti posztot)

8. Motiválj

(Nézd meg az eredeti posztot)

+1. Csinálj közös képed a vendégeiddel/klienseddel

(Nézd meg az eredeti posztot)
(Nézd meg az eredeti posztot)
(Nézd meg az eredeti posztot)

5 hiba amiért a posztjaid nem hozzák a várt eredményt

A legtöbben sajnos nem használják jól a Facebook posztokat, és így nem is hozzák a várt eredményt. Fontos megérteni, hogyha készítesz egy Facebook oldalt és kizárólag az a stratégiád, hogy folyamatosan posztokat gyártasz hozzá, és abban bízol, hogy majd csak megtalálják az oldaladat, akkor csalódás fog érni.

1. Nincs vendégszerző rendszered/nem hirdeted magad

A Facebook posztjaidnak 80%-ban az a célja, hogy meggyőzd azokat az embereket, akik még nem voltak nálad, de érdeklődnek a szolgáltatásaid iránt. 20%-ban pedig kapcsolattartás azokkal a vendégekkel, akik voltak már nálad, de egy ideje nem foglaltak időpontot.

A legtöbben ott követik el a hibát, hogy miután létrehozták az oldalt, meghívják az ismerőseiket, de nem hirdetik magukat, hanem nagyrészt csak azoknak az embereknek gyártanak tartalmat, akik már ismerik őket és jönnek sorban a like-ok, viszont az új foglalások elmaradnak. Egy idő után a lelkesedés is megszűnik, elmaradnak a posztok és sokan elkönyvelik, hogy a Facebook nem működik.

2. Nem használsz bejegyzés kiemelést

A Facebook az organikus elérést az elmúlt években fokozatosan csökkentette, ami azt jelenti, hogy csak azokat a posztokat látják a követőid, amik különlegesek és képesek interakciókat kiváltani az emberekből. Minél többen reagálnak egy posztra, annál többször dobja fel a Facebook, és így nő az organikus elérés.

Sajnos manapság az is előfordulhat, hogy közzéteszel egy posztot a megfelelő időben, szuper képpel és tartalommal, de azt látod, hogy nagyon kevés embert ér el. Ilyenkor kell használni a bejegyzés kiemelés funkciót, ami segít abban, hogy eljuttasd a tartalmaidat a követőidnek, és akár azok ismerőseinek és új érdeklődőknek is.

Előfordulhat, hogy egy ilyen bejegyzés kiemelésből is szerzel új vendégeket, viszont ez a hirdetési forma hosszútávon nem alkalmas az új vendégek szerzésére.

3. Kizárólag stock fotókat használsz

A leendő vendégeid mindig rád kíváncsiak, a szalonodra és magára a szolgáltatásaidra. Azzal hogy egy tökéletes fotót teszel ki, nem fogod elérni a posztjaidnak az alapvető célját. Ez a cél pedig a bizalomépítés.

4. Ugyanolyan posztokat használsz

Nem kombinálod a témákat és mindig ugyanarról posztolsz. A legtöbben túl sok vicces tartalmat használnak, ami egyrészt jó mivel a Facebook célja, hogy szórakoztassa az embereket, másrész neked rossz, mivel nem építed a már fent említett bizalmat.

Ennek az ellentéte, amikor kizárólag komoly és nehezen fogyasztható tartalmakat osztanak meg. Érdemes egyszer rövidebb, máskor hosszabb posztot használni és mindig cserélgetni a témákat. Használd a fent felsorolt 8+1 témát.

5. Nem posztolsz rendszeresen

A követőid így szép lassan elfelejtenek, mivel nem látnak rendszeresen.

6. Nem szólítod meg a követőidet

Egy poszt akkor ér el a legtöbb embert, amikor interakciókat vált ki, vagyis reagálnák rá az emberek. Nyugodtan tegyél fel kérdéseket, kérd ki bizonyos témákban a követőid véleményét.

A másik megszólítás a call to action, amikor a poszt végére odaírod, hogy kattintsanak a linkre, osszák meg az ismerőseikkel vagy iratkozzanak fel stb. A marketing alapszabálya, hogy ha szeretnénk a célközönségünket cselekvésre késztetni, akkor meg kell mondani nekik, hogy mit csináljanak.

A Facebook adatai szerint cselekvésre ösztönzés hatására:

  • Ha azt kéred lájkoljanak, háromszor többen fognak kedvelni
  • Ha azt kéred szóljanak hozzá, több mint háromszorosa lesz a hozzászólások száma
  • Ha azt kéred osszák meg a bejegyzést, hétszer annyian fogják megosztani